kostar att ligga på topp. (ehh)

Idag när jag skulle rafsa ut innehållet ur garderoben fick jag syn på mitt tandläkarkvitto. (fråga inte varför det låg där)

Blev riktigt förbannad. Fine, jag vet att det kostar 800 spänn när någon öppnar käften på en, tar fram ett metallredskap och frågar en om ens godisvanor.
MEN jag visste inte att det jag betalade för var en "basundersökning och diagnostik, utförd av TANDLÄKARE" som för övrigt kostar 649 riksdaler.

Fröken tandsköterska påstod nämligen att jag hade jättefina bissingar, sprang iväg och snackade med min gamla tandläkare som sa att "jag normalt sett har mycket fina tänder" att han inte behövde titta. Fick inte ens se snubben.

Fick ingen flourbehandling, tandrengöring eller kostrådgivning för 150 spänn, utan fick istället höra: "jaa, du småäter ju inte".

(fick upp bilder hur jag bakfull ligger och hinkar i mig en liter cola, men det var väldigt svårt att säga något med käften full av bomull)

Pengar har inte tid för tid, definitivt inte hos tandvården. Skulle lyssnat på mamma och blivit tandläkare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0