det verkar så enkelt, vännen. ändå är det så obegripligt svårt.

Sitter och tänker tillbaka på vad jag gjorde för ett år sedan. Om jag hade kunnat se vad som händer idag då hade jag aldrig trott att det var sant.
Det är så mycket som händer, så mycket som jag aldrig kunde förutse skulle kunna hända.
För ett år sedan skulle jag precis flytta till lund. Kom ihåg att jag hade tenta den 4:e på teologen och var så nervös och hispig att jag trodde att jag skulle kräkas. Kom ihåg att jag satt i Jonas "nya" lägenhet, vid köksbordet och åt lakritsnappar med Geels svindyra bok och undrade vad jag hade gett mig in på. Planerade inför flytten till Lund och visste inte alls vart livet var på väg.

Ikväll sitter jag i min lägenhet i Halmstad, väntar på att Mickan, Mackan och jag ska åka till Jonas och säga hejdå eftersom han flyttar till Australien imorgon. Så sjukt surrealistiskt.
Vad gjorde du för ett år sen?
Hade du en aning om att livet skulle förändras i så hög grad?
Hade du någon aning om hur mycket skratt, skrik och gråt du skulle gå igenom?
Om du hade vetat, hade du orkat?
Om du redan visste, varför försökte du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0