Spåkulan ljuger aldrig!

Du verkar ha lite för många småutgifter så att plånboken tunnas ut. Sluta tröstshoppa.

Sjukt taskig uppmaning. Det är en av de få saker som får mig att känna mig levande just nu. Stå på Kicks och diskutera dyra hudvårdsprodukter och ögonskuggor i en kvart. Matcha drömskor och kläder i huvudet. Dra kortet. Känna på tyget. Passa in outfiten i rätt situation. You name it. Jag gillar allt från oskyldigt fönstershoppande till inköp av basictoppar.

Råkade lura med Vicky, som egentligen MÅSTE PLUGGA, till Nova idag. Hjärtat bultar stenhårt när jag går in i en butik. Så jävla störd jag är.

Har helt enkelt bytt min föredetta favorithobby (jaga killar) mot att jaga kläder. Då vet man iallafall vad man betalar för och investerar i. Dessutom är allting bra så länge det hindrar mig för att göra något dumt.

Har förresten alltid varit ett shoppingmonster, mer eller mindre. Minns en av de gångerna jag som tioåring åkte upp till stockholm till syrran, blev extremt bortskämd, shoppade som dårar och fick syn på en jacka som JAG VAR TVUNGEN ATT HA. Det slutade i en nästintill besatt jakt som pågick i ett x antal timmar. Det finns ingenting så tillfredsställande som att hitta precis det man är ute efter.
Och jag skiter i vad folk tycker. Alla har sina laster, that's it!
Och jag vill absolut inte kalla mig själv shoppaholic. Jag är inget offer. Det är bara ett substitut.

Nu ska jag snart till Malmö och fika med södra sveriges freeeschaste kille. Känner för ett glas vin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0