Älskar måndagar

Det är väldigt stressande att åka stadsbuss. Trots att jag räknat med eventuella förseningar och passat tidsintervaller slutar det alltid med att man sitter och håller på att explodera av stressreaktioner och irritation. Idag var det extra roligt eftersom hörluren till mp3 på höger öra bestämde sig för att lägga av samtidigt som damen bredvid får för sig att börja sjunga. En psykiskt påfrestande melodi i mitt högra öra mellan jaktfalksvägen och viktoriagatan alltså. Livet är en fest. Bör tillägga att jag höll på att bli påkörd när jag småsprang över vägen mot stationen eftersom halvnakna män med halvfräscha thailandstatueringar höll på att asfaltera om trottoaren. Herr taxichaufför tyckte uppenbarligen att det var kul. Nu är det lundtime för min del. Massa plugg i, sol och ikväll broccolisoppa hos världens coolaste granne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0