Tyst

Det är helt tyst idag. Tystnad av skam, rädsla, apati, ilska, sorg? Det blir inte bättre av att jag sitter och pluggar emotionsteorier heller. Och hur man kan behärska sig. Kräks. Idag har jag åstadkommit några meningar i en bok och klämt pizza på idas med emma, mickan och sandra. Försöker även vandra omkring i stan och avbetinga den från alla minnen. Det går sådär. Ju mer jag får höra om den kvällen, desto mer förstår jag att det fanns så många tillfällen för dig att stanna upp och inse att det var fel. När du bestämde dig för att gå åt fel håll, när du såg hur mina vänner vinkade och frågade sig själva vafan majas fantastiska kille höll på att höra, när du bestämde dig för att välja bort soffan, när du valde att stänga av mobilen, när du... När du hade mage att ringa mig dagen efter och prata om hur mycket vi givit varandra I EN HEL JÄVLA TIMME. Nu ska jag ut och gå sjukrunda med slevin. Tackar för ännu en dag på denna fantastiska planet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0