åldersnoja

Jag har åldersnoja. Inte för att jag hittat någon dum jävla rynka eller så (I wish!) utan för att jag är 20 år och ser ut som 15. För det första är det ingen som vill ha en 20- åring längre, det är sjukt otrendigt med unga, trevliga studenttjejer och för att inte tala om risky business. Allt är lågkonjunkturens fel. Fler står ut med samma gamla ryamatta av ekonomiska skäl, folk ska plötsligt tillhöra samma gamla dammiga generation som deras partner för att försäkra sig om att man ska vilja kläcka kidz och ha jobb, bil, lägenhet och gilla långa skogspromenader och te.
Jag avundas de som kan se en person bakom en ålder.

nä. nu ska jag cykla (för jag har inget körkort) till Malin (från mitt korridorsrum) och dricka en hel flaska (för jag har bara mig själv att ta ansvar för) vin. Imorgon ska jag ligga bakfull och ringa mina (20-något) vänner och prata (om hur tjock man känner sig och vilka killar man vill ligga med och vilka kläder man ska shoppa.)
FÖR DET ÄR DET ENDA VI GÖR OCH VI ÄR SÅ JÄVLA OMOGNA OCH KORKADE, DESSUTOM ÄR VI 90-TALISTER SOM DET ALDRIG KOMMER BLI NÅGONTING AV EFTERSOM VÅRA FÖRÄLDRAR FIXAR ALLT ÅT OSS. PLUS ATT VI ÄR LATA.

:) Let it out baby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0