Jag är rätt bra ändå

Idag ringde klockfan halv sju. Det var precis som att backa några månader i tiden när jag gick från tåget till universitetsområdet med min äckliga kaffemugg från pressbyrån, till hälften fylld med kaffe, resten med regnvatten och mjölk. För att vara schysst mot kistan liksom.
Rutinerad som jag blivit av mitt månadslånga pendlande satte jag alarm på halv tio eftersom jag alltid tuppar av i helsingborg. Vaknar ÄNDÅ av att tåghelvetet står still inne i Lund. Jag är grym som lyckas ignorera ett jäkla mobillarm i fickan och dessutom folks sura blickan när jag asar av.

När det är en kvart kvar på föreläsningen får jag sms om att vi kan hämta tentorna, så det var bara att kila iväg till ctr och... hoppa och skrika en liten stund. Pratade även med syo-bosse som hade grejat hela biffen för mig. Behövde inte ens presentera mig utan han visste precis vem jag var. Tror att min idioti varit en liten middagsanekdot i helgen men det är väl kul att man kan stå för någon form av underhållning. Lunchade med Vicky och nu känner mig så jäkla belåten och nästan helt ångestfri. Fan vad livet är bra!




Kommentarer
Postat av: Dempa Gripenhielm

Man kan säga att det går bra! Visste att du skulle fixa det snutte..! Bra jobbyy! Puss schilvia

2011-01-25 @ 16:56:20
URL: http://gripenhielm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0