om ni undrar varför jag satt hemma i helgen

Har symbolisk skäms-helg och är pank.
Utdrag ur fröken Levins blogg:

hade jour i helgen,
tog hand om en jävligt full maja.
hon satt och skrek på trottoaren utanför och levde jävel.
hon sken inte upp förrän hon tittade upp på mig och sa:
HAHA DU SER JU UT ATT VARA FJORTON.
jo ja tackar, det är ju tur att man kan glädja nån...
.....
man undrar ju vem som egentligen är fjorton...


Hehe. Bör tillägga att jag hade vrålkul innan jag tog en shot för mycket, vinglade ut från lägenhet okänd och fick för mig att ringa mitt ex 15 gånger. Runt halvfyra- tiden hamnade jag hos sofia.

Hon vet precis hur man handskas med en skitjobbig maja. Hon brer snällt en macka med sin godaste bredbara ost vars smak jag inte kan komma ihåg, lägger fram pyjamas, bäddar och snor min mobiltelefon innan jag hinner göra bort mig ännu mer.
Har slevinjour jag med, men hon ringer lite mer sällan och skriker, gråter, skrattar mitt i natten än vad jag gör.
Hon har dock väldigt ofta superviktig info. Och lite panik.

Jag och den här snygga bruden råkade hamna i samma klass i gymnasiet. På den tiden var vi två 15- åringar vars enda gemensamma nämnare var att vi råkade sitta runt samma mjölkpaket.
Vi hatade varandra från första stund. Hon var tjejen med tassarna liiite för stadigt på jorden med högljudda åsikter från coola platsen längst bak i klassrummet, jag var en jobbig, pretto besserwisser och ett kontrollfreak.
Någonstans insåg vi att vi nog inte var olika ändå. Vi hade samma jobbiga humor, samma sossesnack, samma struliga matbeteende, samma besatthet av likartade svin, samma fascinerade inställning till alkohol.

Underbart eller hur?
Tjejen jag hatade men nu älskar som mitt eget barn.
Om slevin är synsk kommer vi spela in en dokusåpa när vi hoppar bungy- jump, knarkar och åker elefant. Kommer förmodligen i höst och kommer heta majsan&slevinsky på vift.







Nu ska jag borsta gaddarna och gråta mig till sömns för att jag är så fruktansvärt olyckligt kär i världens taskigaste snubbe.
Typ.

Kommentarer
Postat av: slevin

åhååå maja min maja!! hoppas att du kommer hem i helgen! saknar dig så himla möööe. ska bre alla mackor jag har bara för dig!

2011-04-11 @ 15:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0