det blir (typ?) aldrig som man tänkt sig

Jag hade planerat det här med första skoldagen ett rätt bra tag. Visualiserat, avdramatiserat och funderat. Funderat på det här med kläderna, mina icke ännu existerande välorganiserade pärmar.
Igår skulle jag åka till Lund och reka då alltså. Jävligt smart att kolla upp allting innan det är dags. Smart tjej, helt enkelt. Mindre smart tjej som glömt att beställa nytt VISA efter att hon upptäckt att hon på något obegripligt sätt lyckats knäcka kortet någonstans runt tresnåret en lördagsnatt för några veckor sedan. Är typ svårt att köpa saker med ett knäckt kort. In på banken- ut från banken (cirka 1,5 h senare)
Missade tågy, hann inte köpa biljett innan nästa tågy för att någon stod och snackade grus på spåret(!?!?) med den enda personen på hela halmstads central som kunde sälja biljetter kontant. Var på ganska dåligt humör eftersom det kostade 100 spänn extra att köpa på tåget. Konduktören hoppade dock inte på förrän Helsingborg så jag cashade in lite genom att råka säga att jag hoppade på i Båstad. Kände mig smått kriminell.

När jag kollat in Lund och förtärt pizza och lite vin hos Big F tänkte jag åka hem. Men det gick inte så bra för tågen fick helt plötsligt för sig att byta spår utan att ens ropa ut det. Så jag ser tågy rulla iväg till Halmstad och slår läger i Fridas och Jens etta istället. Det var helschysst även om det inte alls blev som jag tänkt. Köpte en skitsnygg tandborste på malmborgs som tröst.

Idag bänkade jag mig i astrosaken som ligger i tjottaheiti om man jämför med det mesta i lund. Verkar som jag kan trivas när jag boat in mig. Tog en fika med Malin på Mormor's innan jag mötte upp Emma i en knökfull vagn 12. Pendla är tyfft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0