Läskigt

Jag har funderat på en grej. Tyvärr, måste jag säga eftersom det aldrig blir särskilt bra när jag tänker för mycket.
Dagens lilla grej som jag tänker på är att det mesta är inprogramerat och biologiskt. Som normer till exempel. Varför fungerar vi på det sättet att i bryr oss så himla mycket om vad som är okej eller inte?
Om jag jag inte hade haft några normer, hade jag exempelvis kanske levt enbart på choklad.
(och då hade jag troligtvis fått typ näringsbrist)
Om jag inte hade haft några normer, så hade jag kanske varit väldigt elak.
(och då hade jag antagligen inte kunnat föröka mig haha)
Vad driver mig att vilja tjäna pengar?
Vad driver mig att ha onödigt många pumps?

Tanken gör mig rädd. Det biologiska perspektivet är fett läskigt, men det är ju logiskt...

Kommentarer
Postat av: Josefine

Du säger att du kanske hade kunnat leva på choklad. Men i slutändan tror jag inte du hade gjort det för du hade ju inte tyckt att det var gott efter ett tag. Och antagligen, även om man inte känner så, söker man nog efter nyttig mat egentligen. För hur pigg och glad känner man sig inte efter en pastasallad och hur seeg, trött och illamående känner man sig inte efter en hel chokladkaka.

Kanske är det själva tanken om att det är fel/förbjudet att äta choklad eller då vara elak.. som gör att det blir mer.. intressant :D frukt är ju också gott, men det är inte förbjudet vilket gör det tråkigt..haha

2008-02-24 @ 00:19:38
URL: http://finii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0