chai, gula blommor och mys med mams

Mamma blev glad för blommorna som jag hade köpt till henne, och över mitt underbara chaite berättade hon om Turkiet. Jag berättade om min FF-vecka med jättemycket censur. En annan gång, en annan kväll.
Men det känns ändå som början på något nytt, och jag kände att jag hade saknat henne ändå.

Jobbet var jobbigt. Möttes av "hej, älskar du mig fortfarande?"
Jag kan ta det. Självklart, älskling. Fan vad jag skäms, men det blir ju inte bättre för att man visar det. Dessutom kan jag bjuda på det, folk tycker att det är rätt kul att jag sa just det till just honom. I min trötthet fnissar till och med jag åt just det.

Staden var stängd nästan. Vad gör alla okända människor en söndag i Halmstad?

Jag är trött nu, läser dikten igen, blir blankögd och förundras av hur man kan fånga verkligheten med ord på det sättet. Tack Lovisa <3

Kommentarer
Postat av: sofia.

maja. de känns som om vi borde träffas och prata lite.. bara du och jag

2007-10-01 @ 00:07:52
Postat av: sofia

HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHAHHAHAHHHAHAHAHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHAHHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHHAHAHAHHAHAHHAHAHHA

2008-10-28 @ 19:01:07
URL: http://mydisguise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0