Libido?

Idag är jag trött och huvudet känns som en kokosnöt, tungt och fyllt med något som liknar diskvatten. Jag har iallafall tagit mig tid att laga mat, det blev fullkornslasagne som jag har gjort helt själv med lite hjälp av mitt oslagbara kockteam (Familjen Dafgård och micron).

Jag har stirrat på mobilen och försökt plugga. Sen får jag ryck när den piper och tappar koncentrationen helt i onödan. För det var ju inte Han, nej det var bara en annan människa som glatt diskuterar framtida fester. En trevlig prick, men inte Han.

Ibland önskar jag att jag var en robot som gjorde precis det jag var inprogramerad att göra. Tänk att ha avsatt tid för att plugga, och då pluggade man verkligen liksom.
Fast jag har verkligen börjat ifrågasätta det här med skolhysterin. Tro det eller ej, men jag vet inte om det är värt all tid och oro längre. Det kan bero på att jag kanske känner att jag står och väger mellan ambitiös och lättsam just nu, herregud JAG. Minns högstadiet och alla lärare som brukade säga att jag skulle chilla eller gå in i väggen i gymnasiet.

Ibland tror jag nästan att vi har som mål i livet att skapa den ultimata människan i oss själva. Att det är det som blir vår "lust" som Freud snackade om. Vi får oss själva att känna livsglädje och livslust av ett sketet jävla MVG. Vad hände med Libido?
Om hans teori stämmer vet jag många som kommer få genomgå otaliga psykoanalyser i framtiden. Det du!


(förresten Lovisa, såg ditt blogginlägg om vår Gbg-trip, låter skithärligt, ring efter din terrorlånga skoldag! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0