Kanelbulledagen

Idag är en sådan dag som det känns som att ens största problem är att man sitter och snackar så länge att man missar bussen.
Kanelbullens dag var toppen, satt i flera timmar och hade det supermysigt hemma hos Lovisa. Det blev Lars Winnerbäck, psykologi och massa skitsnack såklart. Kanelbullarna var underbara, och jag börjar förstå Fridas saliga uttryck i ansiktet när dessa kommer på tal. Hagabullen <3

När jag kom hem nu, kall efter cyklingen, hade mamma gjort ljuvlig varm potatis och linssoppa :)

Sen är man ju lite patetisk ibland. Är det ett sammanträffande att jag hamnade just där, just då, just vid honom? Nej.


Gläd Dig
Åt sommaren
Som aldrig kom
Då vi aldrig
Brände oss i solen
Drunknade i havet
Bländades av
Morgonens
Bleka ljus

Jag har periodisk pensionärslängtan nu. Jag vill mata ankor med små jobbiga barn, sticka en tröja till Röda korset, göra lingonsylt av självplockade lingon, baka kanelbullar och lösa korsord i Allers. Skriva, helt kravlöst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0