En dag mer eller mindre...?

Det finns vissa dagar som lika gärna skulle kunna utebli ur ens liv, utan att det gjort någon skillnad överhuvudtaget.
Detta skulle kunna ha varit en sådan dag, fast det kan man aldrig veta förrän efteråt. Kanske spelar det lilla jag gjorde idag jättestor roll? Kanske har jag förändrat någons liv utan att jag vet om det? Kanske har jag förändrat mitt liv? Tss... Maja-tankar. Helt onödigt och egocentrerade.

Jag ville varit i Åled och fikat hos Emma idag, men timmarna är för få, och alla måsten för många. Jag började iallafall på en av mina böcker som jag ska göra analys på om några veckor. På tiden, alldeles för sent.

Min kära syster gav mig uppfriskande skitsnack om allt och inget i ungefär en timme. Kärlek till telefonskitsnack ligger tydligen i släkten haha. Hon satt också och pluggade och vi kom fram till att om man tittade på böckerna kunde det räknas till mental förberedning. Dessutom MÅSTE man ta mikropauser, det sa en vikarie till mig förra året. Kanske har jag tagit detta vetenskapliga påstående på liiite för stort allvar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0