Sjyssta bananer

Nu  har jag kommit hem igen, lunchade i tre och en halv timme med tjejerna! Tiden bara rusar iväg, allt mellan himmel och jord och annan skit snackas. Allt och inget, som vanligt med andra ord.

Idag kom jag fram till hur viktiga trender är.
Tänk egentligen hur många som hade handlat second hand, köpt krav-bananer och ekologiska nattlinnen om det inte var trendigt. Visst finns det ju säkert de som verkligen gör det för miljön, men tänk så många som gör det för att det är hett. Man kan ju förneka det, men jag erkänner helt öppet att jag gör det för att vara en klart-man-tänker-på-miljön-människa.
Självklart tycker jag synd om bananodlarna som blir sjuka av en massa bekämpningsmedel, men det är ju inte så att jag styr mitt liv efter det. Nej, trender styr oss. Trender styr miljön. Miljön styr oss. (?)

Hm. No time to think, iväg på nästa. Nu ska jag fika med Malin och Tony! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0