En hemsk människa

Idag var jag i staden hela dagen med Malin. Jag panikshoppade nyårsoutfit, men mina inköp blev inte lika lyckade som planerat. På lunchen lyckades jag hitta ett fönsterbord, vilket är rätt imponerande med tanke på hur smockat det var av människor som sökte efter materiel lyckokick denna dag 
Efter ca fem minuter sätter sig en utvecklingsstörd snubbe och hans assistent vid vårt bord. So fa, so god. jag bryr mig inte så länge de inte höjer ögonbrynen åt vårt skitsnack. Men sedan börjar han hosta. Och slemma. Visserligen tacklade jag det hela snyggt, men vid sådana tillfällen känner man sig som en kass människa. Bara tanken på att det faktiskt är väldigt motbjudande, är skamlig och elak...
Nej, mer acceptans åt folket!

Jag hann inte hem emellan stan och jobbet, så jag kom inte hem förrän en timme sedan. Jag antar att det är rätt tur att jag inte hinner vara hemma så mycket, då kanske jag slipper magsjukan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0