Glad typ "Jesus hängde på korset och försvann"

Sitter och tycker lite synd om mig själv. Är väldigt trött och dessutom kall som en ispinne trots att jag sprang från bussen som en galning. Direkt efter jobbet åkte jag hem till Malin, det var nice :)
Tyvärr tänker jag aldrig så långt som att ta med mig ombyte, men tro det eller ej, i ett skåp på donken låg min tunika, leggins och armband som jag hade glömt. Det var kallt, men jag kände mig lite småtrött på min rutiga outfit som åker på aaaalldeles för ofta numera. Min kära mor tycker inte om det, hon anser att mina fötter stinker, mina donkyskor är verkligen äckliga. Fula är de också, ser ut som Ronald McDonald i dem. Kanske det som är meningen, men nu är ju läget inte så att jag är en töntig tecknad figur. Jag är faktiskt en stundtals hårt abetande individ som är trött på att känna sig konstant ful på jobbet.
Hade förresten ett gigantiskt påskägg i personalrummet idag, typ slemmiga grodor och sånt, alldeles för lite lakrits såklart. Men tanken är ju vacker och jag antar att det är det som räknas. Fick förresten ett påskägg av mamma när jag kom hem, fyllt med en av mina stora laster; naturgodis. Yummiee, min färdkost inför Italien är klar!


Jag tycker att påsken är överksattad och onödig faktiskt. Liksom julen en ursäkt för att vräka i sig stora mängder mat och godis. För min åldersgrupp är det ännu en anledning till att bli full. Det är då jag börjar fundera; vad fasiken har jesus med sprit, fet mat, godis och nästintill obefintlig busstrafik att göra?Tur att man inte är sådär kristen, då kanske jag inte hade kunnat "fira påsk" på det trevliga sättet...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0