Abort

Min väldigt gravida syster är på besök och det känns helt fantastiskt. Petar försiktigt på magen och försöker verkligen förstå att det finns ett litet liv där.
En hel livshistoria ligger faktiskt i min syster och bara växer och väntar på att få komma ut och bli en person. Eller är det redan en liten personlighet som finns där inne, jag vet inte, jag är inte särskilt kunnig.
Hur som helst kan jag inte låta bli att tänka på hur FÖR aborter jag faktiskt är. Nu menar jag inte att jag tycker att det är okej att springa och bli med barn lite då och då, och göra aborter utan vidare. Inte för att jag tror att det är särskilt många som ser det som ett alternativt preventivmedel, men ändå.
Shit happens. Hur många har inte tagit ett akutpiller? Hur många vet man inte som gjort aborter?
Hur många liv har vi missat genom aborter? Och hur många liv har man räddat genom aborter?
För och nackdelar. Man väljer själv.

Hur som helst kommer Josefin bli en fantastisk mamma. Och jag kommer skämma bort hon/honom så mycket jag orkar och har råd med <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0