Vad ska man göra ända fram till maj?

Jag är riktigt lam, mina stackars ben känns som bly. Egentligen vill jag bara inta liggande läge och förbli där fram tills våren kommer med nya knoppar. Varför har vår patetiska art inte hajat att man ska gå i ide?

Vi hade förresten öppet hus idag, och som den lata människan jag är, så skobbade jag tills klockan 18. Sen var jag där en timme. Hade rätt dåligt samvete när jag fick reda på att Frida hade suttit i ett trist klassrum och kladdat hela dagen, och Sofie hade stått i meddan och delat ut lappar. Själv kom jag så långt som till min solosång som ligger på Sture. Kände mig som en jävla dålig människa när susade förbi.

Nej, nu ska jag ragga upp långkallingar och krypa ner med "Kungens rosor". Eventuellt slå ihjäl någon minut i telefon. För det är fasiken onsdag imorgon. Jag har börjat ifrågasätta Guds fördelning av timmar. Kan det möjligtvis vara FLER timmar på en onsdag? (sen när började jag tro på gud förresten? ;) )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0