If love is a labor, I'll slave 'til the end

Allt snurrar på, så snabbt. Som vanligt. Kom på idag att min senaste lediga dag från skola/jobb, var när jag knatade runt i Göteborg hela dagen på höst"LOVET". Tiden vore bortkastad om man bara såg den tiden som man spenderade på jobb och skola, som ett nödvändigt ont. När man väl släpat sig dit, och vet att man ska vara där i typ 6 timmar, kan man lika gärna göra det bästa av det.
That's the shit. Imorgon, när jag helt utmattad, slänger mig på sängen med min kära dator ska jag citera John Lennon.

Jag är arg igen. På Steffi. Hur i h-vete kan man vara så sadistisk att man ger en massa instuderingsfrågor på saker som man inte ens haft genomgång på. Snodde iallafall Lovisas NK- bok, och nu försöker jag tappert hitta någonting som har med frågorna att göra. Ofta, Maja, ofta...

Jonas Gardell är iallafall sjukt underbar- tänk att ge hundra procent i två och en halv timme. Tänk att ge hundra hela livet.

Imorgon är det måndag igen, vilket betyder att jag är hemma vid tidigast halv tio, eftersom jag har sent stämrep. Fast tanken är lockande. Tänk att sitta på en varm restaurang med Mallan, Ems och Alexandra och snacka skit istället för att hjärntvättas på julsånger... Skulle kunna skippa kören, skulle kunna....

Nu har jag blivit av med Marcus tröja igen, Malins ansvar i några månader ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0